Aquest blog preten ser el canal de comunicació entre els professors d'Economia i els seus alumnes de batxillerat, especialment aquells que cursen l'últim curs a l'Institut J. de Ribera.
Ha començat un altra greu recesió, després de 4 anys de crisi, el mercat laboral espanyol ha tingut un dels cops mes durs. Entre octubre i desembre s'han perdut cuasi 350.00 llocs de tregall i ha augmentat l'atur. El balanç de la crisi es desolador. Es la primera vegada que Espanya supera els 5 millons de parats.La tasa d'atur esta en un 22.85% de la poblacio activa. La pèrdua de llocs de treball ha superat els pijors auguris. El ajust fiscal es deixa notar en l'ocupació pública, pero seguix sent pijor en el sector privat. Tots en el nostre entorn coneguem gent que està en l'atur, que du mesos buscant feina, vegem la tristor en les seues cares, la desesperacio per trobar alguna feina, per dur dines a casa com siga. El nostre futur es incert, no sabem que ens esperarà cuan acabem la carrera,no sabem si tindrem feina o per el contrari ens esperaran molts anys d'atur.
A lo largo de los años España ha pasado por diferentes crisis, pero ésta, en la que estamos en la actualidad, es en la que más numero de parados y familias se han visto afectados. Desde finales del 2007 España ha entrado en una gran crisis económica que ha destruido más de 2,7 millones de empleo. Según el INE el paro ronda los 5,2 millones de parados, cuando se había previsto una recuperación del empleo. Esto no ha sido posible a causa de la crisis del euro y el colapso de las financias públicas. El ministro de economía no cree que se llege a alcanzar los 6 millones de parados y lo justica diciendo:Que ya existe un cierto impacto positivo en la reforma laboral que se notará en 2013. La situación de las familias con algún miembro o todos en el paro es muy preocupante, más de la mitad de los parados lleva más de un año buscando trabajo, la destrucción de empleo empezó en la construcción y ha llegado a todos los sectores, salvo la agricultura. Somos el país con el índice más alto de jovenes en paro de Europa. A todos los jÓvenes nos espera un futuro preocupante.
Ha començat un altra greu recesió, després de 4 anys de crisi, el mercat laboral espanyol ha tingut un dels cops mes durs. Entre octubre i desembre s'han perdut cuasi 350.00 llocs de tregall i ha augmentat l'atur. El balanç de la crisi es desolador. Es la primera vegada que Espanya supera els 5 millons de parats.La tasa d'atur esta en un 22.85% de la poblacio activa. La pèrdua de llocs de treball ha superat els pijors auguris. El ajust fiscal es deixa notar en l'ocupació pública, pero seguix sent pijor en el sector privat.
ReplyDeleteTots en el nostre entorn coneguem gent que està en l'atur, que du mesos buscant feina, vegem la tristor en les seues cares, la desesperacio per trobar alguna feina, per dur dines a casa com siga. El nostre futur es incert, no sabem que ens esperarà cuan acabem la carrera,no sabem si tindrem feina o per el contrari ens esperaran molts anys d'atur.
A lo largo de los años España ha pasado por diferentes crisis, pero ésta, en la que estamos en la actualidad, es en la que más numero de parados y familias se han visto afectados.
ReplyDeleteDesde finales del 2007 España ha entrado en una gran crisis económica que ha destruido más de 2,7 millones de empleo.
Según el INE el paro ronda los 5,2 millones de parados, cuando se había previsto una recuperación del empleo. Esto no ha sido posible a causa de la crisis del euro y el colapso de las financias públicas.
El ministro de economía no cree que se llege a alcanzar los 6 millones de parados y lo justica diciendo:Que ya existe un cierto impacto positivo en la reforma laboral que se notará en 2013.
La situación de las familias con algún miembro o todos en el paro es muy preocupante, más de la mitad de los parados lleva más de un año buscando trabajo, la destrucción de empleo empezó en la construcción y ha llegado a todos los sectores, salvo la agricultura. Somos el país con el índice más alto de jovenes en paro de Europa. A todos los jÓvenes nos espera un futuro preocupante.
Marta Franco